GoldenEye 007 na Nintendo 64 ukazało się 25 sierpnia 1997 roku na platformie Nintendo 64. Gra powstawała przez około dwa pół roku, tworzona była przez 11 osobowy zespół z brytyjskiego studia Rare (które jest obecnie własnością Microsofu). Łączny budżet produkcji wynosił około 2 milionów dolarów.
Gra sprzedała się w imponujących 8 milionach egzemplarzy i przez wielu uznawana jest za jedną z najlepszych gier w historii gatunku. Na sukces i zasłużone miejsce w historii złożyło się kilka czynników takich jak, oparcie gry o znane i lubiane uniwersum, bardo dobrą jak na tamte czasy oprawę audio-wizualną, sterowanie gałką analogową, kanapowy multiplayer na podzielonym ekranie, duża ilość rzeczy do odkrycia po przejściu podstawowej kampanii, rozbudowany system hitboxów, który w tamtych czasach nie był tak oczywisty i wiele innych.
Dziś obchodzimy 22 urodziny tej niesamowitej gry. Wszystkim, którzy nie mieli jeszcze okazji zagrać polecam odrzuć wasze Nintendo 64. Mimo, że gra już się dość mocno zestarzała nadal jest grywalna i daje sporo frajdy. Dla tych którzy nie bardzo trawią retro powstaje nieoficjalny, fanowski remake gry na silniku Unreal Engine 4. Po więcej informacji na IndieDB i Twittera projektu GoldenEye 25.