Star Fox Zero

Premiera Star Fox Zero opóźniona

Wielkimi krokami zbliża się koniec roku jest to okres dużych premier celujący w przedświąteczny szał zakupów. Zapowiedziany na tegorocznych targach E3 Star Fox Zero planowo miał się ukazać w listopadzie. Dziś za pośrednictwem Facebooka sam Shigeru Miyamoto ogłosił przesunięcie gry na pierwszy kwartał 2016 roku. Oto cała treść oświadczenia:

I made a big decision last week.
We have been developing Star Fox Zero for Wii U with the aim of releasing it this year. Although we felt that the development had been progressing well, we now believe that we will need a little more time to work on areas such as the unprecedented discovery that we want players to experience in the game by using two screens, and further polishing the level designs and perfecting the tone of the cut scenes. While we have already reached the stage where it would be technically possible to release the title in time for the year-end holiday season, we want to polish the game a bit more so that players will be able to more smoothly grasp the new style of play that we are proposing.
To the people looking forward to the launch of the game this holiday season, I am very sorry.
Star Fox Zero is going to bring new game play and experiences that take it far beyond the framework established by Star Fox 64. All the members of the development team are doing our best so that the final product will not betray your expectations. And the game will not be delayed for a very long time – we’re aiming to launch the game in Q1 2016. Please stay tuned for further announcements.Shigeru Miyamoto

Miyamoto uzasadnił decyzje chęcią dopieszczenia produkcji. Szczególną uwagę zwrócił na wygląd poziomów, przerywników filmowych oraz wzbudzającego kontrowersje sposobu sterowania. Najprawdopodobniej na decyzje o przesunięciu premiery gry miały również niezbyt pozytywne opinie pierwszych graczy. Wersje demo Star Foxa można było przetestować na targach E3, Gamescom oraz kilku mniejszych eventach.

Czy nowy Star Fox ma szanse powtórzyć sukces swojego poprzednika z Nintendo 64?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *